
PROBLEMMOTOREN: Nå håper vi på å ha funnet feilen og få nye deler tilsendt. . FOTO: Stig Rune Håvardstun
Teknisk avdeling har et hardkjør om dagen. Det feilsøkes, byttes deler og testes.
For å assistere våre allerede dyktige mekanikere fikk vi Tirsdag fløyet inn en av verdens mest anerkjente Dakota eksperter fra England. Han har vært i Hangaren i to fulle dager og jobbet intenst med feilsøking. Feilen befinner seg høyst sannsynlig i reduksjonsgirboksen på den nye motoren.
Det er nå utarbeidet en rapport som er oversendt leverandøren av den nye motoren. I USA jobbes det intenst med å skaffe oss en ny reduksjonsgirboks. Feilen på motoren gjør desverre at vi minst blir stående i 14 dager til om ikke lenger. Følg med på oppdateringer her på hjemmersiden.
Vi ønsker å rette en stor takk til alle i teknisk avdeling som jobber utrettelig, mens andre har sommerferie.