Klargjort for reparert motor.

KLARGJORDT: Motorbukken henges opp av, fra venstre Tom L. Nielsen, Thor Gjerde og Svein Devik. FOTO: Martin Nilsen

Motoren som ble ødelagt 15. august i fjor, repareres nå i USA. Verkstedet har antydet at den er ferdig om få dager, så skal den test-kjøres og sjekkes før den kan sendes med flyfrakt til Torp.

Men hangar-folket har ikke vært uvirksomme av den grunn. En rekke andre vedlikeholds jobber er gjort gjennom vinteren, og sist tirsdag ble motorbukken montert opp på babord vinge, klar for å kunne montere motoren når den kommer.

Det er også gjort en betydelig jobb med å klargjøre nye motordeksler og overførings-mekanismene til kjøleklaffene som sitter bak på dekslene. Dette er klaffer som styres fra cockpit og som skal stilles i forhold til motorenes temperatur. Her er det mye «leamikk» som bidrar til at klaffene åpnes og stenges som de skal.

Mekanismene på våre «gamle» motordeksler var i bedre forfatning enn de nye dekslene vi hadde fått fra Island, og Sigmund Granli og Per Øivind Borgen har skrudd og jobbet jevnt og trutt for å flytte styrings-delene over i de motordekslene som nå skal henges opp.Baard Løken har renset og malt inne i hjulbrønnen på begge sider av flyet, en meget tidkrevende men viktig «puslejobb».

MYE ARBEID: Sigmund Granli har sammen med Per Ø. Borgen lagt ned mange timer med å flytte «leamikken» over fra nye til gamle motordeksler.
FOTO: Martin Nilsen

Søndag 7. april fra kl 11 til 15 blir det Åpen hangar for alle interesserte. Vi håper flyet da kan fremstå med begge motorene på plass.

Pusse-gjengen er ferdig med vinterens innsats, og flyet står nå skinnende blankt og venter på at vår-sola kan få lov å speile seg i skrog og vinger.

Del med dine venner!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on RedditEmail this to someonePrint this page
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.